Module Funpark BK

Dekt af:   onderdelen van profielmodules 1 t/m 4 Dienstverlening & Producten*
Lengte:   70 – 100 lesuren (incl. extra opdrachten, toetsing en lob)

 

Deze module is het alternatief voor de module Vakantiepark BK, die overigens ook te bestellen is.

In de modules Wereldreis, Foodtruck, Festival en Funpark zal er een afnemende sturing zijn. Leerlingen kunnen dus meer eigen kleur geven aan de uit te voeren opdrachten.

 

 Basiskennis
In de basiskennis werken de leerlingen bij HollandPark, een pretpark. In de basiskennis gaan de leerliuneg aan de slag met de volgende odprachten:
Taak 1: Welkom bij HollandPark! 
Taak 2: Een nieuwe attractie bedenken: bedenk je eigen nieuwe attractie
Taak 3: De attractie ontwerpen: ontwerp op schaal een prototype van de attractie
Taak 4: De HollandPark run: organiseer een eigen hardloopwedstrijd door het park
Taak 5: Personeel
Taak 6: Loopbaanleren
Taak 7: De attractie promoten: reclame maken voor de nieuwe attractie
Taak 8: Perspresentatie: het presenteren van de nieuwe attractie aan de pers (en andere aanwezigen)

Loopbaanoriëntatie
In de loopbaanoriëntatie krijgen leerlingen (meer) zicht op zichzelf door een capaciteitenspel, een ambitietest en een persoonlijkheidstest.

 

Praktijkkaarten
In de praktijkkaarten gaan de leerlingen praktisch aan de slag. Hieronder vind je een overzicht van de verschillende praktijkkaarten:

A-praktijkkaarten (economie en multimedia)
A1 Video voor abonnementhouders: maak een video met een spciaal aanbod voor abonnementshouders
A2 Telefoneren: hoe ga je om met alle telefoontjes naar het pretpark?
A3 Recyclen: hoe gaat HollanPark om met duurzaamheid?
A4 Transport: zorg voor een goede planning voor de levering van alle benodigdheden
A5 Activiteitenkrant: maak een krant met verschillende aciviteiten in het park
A6 EXT Bordspel: maak een bordspel over HollandPark
A7 EXT Agendabeheer: beheer de agenda’s van verschillende mensen

B-praktijkkaarten (techniek)
B1 Plakbandrolhouder: maak een eigen plakbandrolhouder (met verschillende verbindingen)
B2 Boter, kaas en eieren: maak je eigen spel
B3 Technisch tekenen: maak je eigen 3D-product
B4 Medaille: teken je eigen medaille
B5 EXT Slee: maak je eigen slee voor een attractie in HollandPark.

C-praktijkkaarten
C1 Schoolreis naar HollandPark: organiseers een leuke dag uit naar het pretpark
C2 Evalueren: een zelf georganiseerde activiteit evalueren (en daarvan leren)
C3 Spaghetti: maak je eigen overheerlijke spaghetti
C4 Restaurant: hoe kun je gasten in het restaurant goed bedienen?
C5 Keukenapparatuur: op welke manier bedien je de keukenapparatuur op de goede manier?
C6 Rolstoel: Hoe ga je om met bezoekers in een rolstoel?
C7 EXT Hygiëne: hoe zorg je er voor dat de restauranthygiëne in HollandPark goed is?

Benodigdheden
Een overzicht van de benodigdheden is te vinden in het bestand ‘Outillagelijst D&P BK’ op de pagina Downloads.

 

Afdekken eindtermen
* Samen met de modules Wereldreis, Festival en Funpark wordt het examenprogramma volledig afgedekt. Een overzicht van de exameneisen per module vindt u in het bestand ‘Kruisjeslijst afdekken exameneisen D&P BK’ op de pagina Downloads.

 

Deze module is beschikbaar.