Keuzevak Digi-spel BK


Dekt af:
   Digi-spel, keuzevak 1, profiel Dienstverlening en Producten
Code:      1911
Lengte:   66 – 96 lesuren (incl. extra opdrachten)

Omschrijving:
Vind je het leuk om zelf spelletjes te programmeren? Ben je creatief, nauwkeurig, geïnteresseerd in games en vind je het leuk om met een nieuw softwareprogramma te leren werken? Dan is deze module iets voor jou!

Je werkt met het programma Construct of Gamemaker. Informatie over de benodigdheden voor deze module, vind je hier.

Tijdens de lessen volg je stap voor stap instructies om verschillende soorten games te maken. Nadat je de basis van een game hebt gemaakt, ga je het spel aanpassen naar je eigen wensen of de wensen van je opdrachtgever.
De eindopdracht bestaat uit het ontwerpen van een educatieve game. Deze eindopdracht voer je samen met enkele klasgenoten uit.

In de praktijkkaarten ga je praktisch aan de slag.

Hieronder vind je een overzicht van de verschillende praktijkkaarten:

1.  Vang de spin: behendigheidsspel maken
2. Zoek dekking: doolhofgame maken
3. Forest: educatieve game maken
4. Doggyfun: doolhofgame maken
5. Flying Bird: behendigheidsspel maken
6. Gameverslaving: Door middel van testjes, filmpjes en gespreksopdrachten wordt een mening gevormd over de risico’s, gevolgen en consequenties van teveel gamen.

Extra praktijkkaarten:
7. The Farmer: behendigheidsspel maken
8. The Farmer – vervolg: met behulp van Photoshop (Elements) en de Editor een nieuw design maken.